اهمیت برنامه ریزی برای کسب وکارمان
فرهاد زعفری راه اندازی رستوران صفر تا صد شرکت ایران شف
اگر بخواهیم تعریفی مفهومیتر از وظیفه واحد مدیریت منابع انسانی داشته باشیم میتوان چنین گفت:
چالشهای منابع انسانی در بعضی از کشورها و سازمانها کاملا مشهود است.
برخی مدیران، بحث منابع انسانی را بیشتر به سازمانهای بزرگ مربوط میدانند
نگاه مدیریت تیلوری به منابع انسانی
کارسنجی و زمان سنجی میراث آن دوره از مدیریت است.
کارگری با سی سال تجربه، در واقع یک ماه تجربه داشت که آن را سیصد و شصت بار تکرار کرده بود!
امروز فضای کسب و کار رقابتیتر است.
اقدام مهم جهت رونق بخشیدن به کسب و کار رستورانی استفاده از تبلیغات رستوران است.
دوره های تخصصی مدیریت رستوران در آکادمی ایران شف
Iran Chef Social Vocation
I would like to share with you my opinion on this profession.
Asia Better Tomorrow Consulting Co. – Iran Chef Academy believes in a future-oriented change.
We believe that a committed qualified employee is able to change the destiny of any organization.
We are of the opinion that a committed employee shall cross a long way to promote and improve the reputation of an organization and to increase his/her own and team commitment, motivation and self-confidence and that the same will result in the success of the organization for which such employee has become an important central pillar.
We also believe in the establishment of long-term contact with our customers through the quality training of support services and provision of the best introductions and tips which may imply more efficient and quicker results.
We believe in a reciprocal activity and communication with customers by which we will be aware of their needs and requirements and then by applying an exclusive method for either of them we will be able to meet such needs and requirements.
All of the above points and some others are what we call "a future-oriented change" and Asia Better Tomorrow Consulting Co. (Iran Chef) believes that it possesses the source of all the solutions and helps required for resolving your problems.
By applying such experiences and qualifications as resulted from 40 years of operations in Iran and abroad in the industry of hotel, culinary, coffee-shop, fast-food and all types of restaurant, Iran Chef ensures that, in particular and different climatic conditions, it is able to provide the best services for all of your needs.
We will not charge you any per hour or per service fee but we will provide you with our services in a full package with results guaranteed!
Nowadays, where the large chain hotels are allied to narrow the area for the competition of smaller hotels, restaurants and coffee-shops, Asia Better Tomorrow Consulting Co.-Iran Chef will be next to you with years of experience in converting of losing-capital entities to growing businesses and its expert consultants backed with waste experience in all management, sales and marketing levels able to determine your sources and procurement of your equipment.
If you wish to increase your profit, Asia Better Tomorrow Consulting Co.-Iran Chef will achieve your goal.
Iran Chef will increase your profit, provide you with practical solutions for improving of modern standard services and assume all the responsibilities for the training of your staff, procuring such sources as you may require and carrying out the renovation operations of your business from 0 to 100.
In such case, you may enjoy all the
privileges of an executive manager and a qualified advertisement agent
in our experienced consultants since we are well-reputed for making the
right decisions:
Consultation, cost-estimate, launching, equipping,
decoration, standardization, training, provision of new exclusive menus,
organizational chart, staff job-description, supply of HR, Ad and
commercial issues, from 0 to 100.
شرکت ایران شف مرکز تخصصی راه اندازی کترینگ و آشپزخانه های صنعتی صفر تا صد
با این کار میتوانید تخمینی از میزان فضای مورد نیاز، وسایل لازم و درآمد حدودیتان داشته باشید.
با ترکیبات غذاها بازی کنید و آنقدر آزمایش و خطا انجام دهید تا به طعم مطلوبی برسید.
ظرف و ظروف و وسایلی از این قبیل را به اندازهی لازم برای موارد موجود در منو تهیه کنید
بسیاری از کیترینگها بشقاب، ظروف نقره، ظروف شیشهای، و یا بشقابها و ظروف یکبار مصرف دارند.
میتوانید از سینیهای ویترینی و طبقهدار برای ارائهی خدمات شیکتر به مراسم و جشنها استفاده کنید.
مجوزها و گواهیهای مربوطه را اخذ کنید.
یونیفرمهای مورد نیاز برای پرسنل سرویسدهی را انتخاب کنید.
پرسنل را برای ارائهی خدمات مورد نظرتان به مشتریان آموزش دهید.
میتوانید مواد اولیه را مستقیماً از مزرعهداران تهیه کنید.
این دوره بصورت اختصاصی برای پتروشیمی مارون بندر ماهشهر برگزار شده است.
جهت درخواست مشاوره و راهاندازی کترینگ با ما در ارتباط باشید!
وقتی برای طراحی آشپزخانه صنعتی تفکر می کنید، چند عامل مهم را در نظر بگیرید
علاوه بر این ارگونومی می تواند میزان آسیب، ناراحتی و خستگی در آشپزخانه را کاهش دهد.
در دو نوع آشپزخانه صنعتی و مسکونی، چیدمان های جزیره ای رایج هستند.
وقتی برای طراحی آشپزخانه صنعتی تفکر می کنید، چند عامل مهم را در نظر بگیرید
چهار اصل از اصول هشت گانه ای که در زیر می آیند در بسیاری از زمینه های طراحی عملی و کاربردی هستند:
برای طراحی نحوه چیدمان سطوح کار توالی انجام کار در آشپزخانه معمولا به ترتیب زیر در نظر گرفته میشود:
توجه کنید که برای فرد راست دست توالی کار از دست چپ به راست است.
برای تعیین ارتفاع بهینه سطح کار در آشپزخانه میبایست به دو نکته توجه نمود :
( 119×1) +(88×4)+(122×1) / 6= 98.83 ~100 mm
راه اندازی رستوران صفر تا صد
با داشتن یک طرح کسب و کار روشن و غیر مبهم از ایده رستورانتان، چیزی که برای ساختنش برنامه ریزی می کنید و چیزی که می خواهید بفروشید شروع خواهد شد. طرح کسب و کار یک رستوران مانند راهنما عمل می کند، نقشه توسعه آینده رستوران شماست و ترسیم فنی عملکرد کار شما را نشان می دهد. چیزی که در نگارش طرح کسب و کار رستوران اهمیت دارد کاربردی بودن آن و کاربرد آن برای نظم و ترتیب دادن به افکار شماست.
طرح کسب و کار باید ساختاری ساده و قابل فهم داشته باشد و با دیدگاه منطقی و ممکن نوشته شود. همچنین در طولانی مدت قابل اتکا باشد. علاوه بر این ها، طرح کسب و کار برای حفظ محتوا و مفهوم کلی رستورانتان، دانستن جایگاهی که می خواهید رستورانتان را به آن جا برسانید و برنامه ریزی اهداف کوتاه مدت ضروری است. باید تمامی فرصت ها و تهدیدهای کسب و کار رستوران در زمان نگارش طرح کسب و کار در نظر گرفته شود و از رؤیا پردازی دوری کرد.
طرح کسب و کار باید شامل موارد زیر باشد:
راه اندازی رستوران و طرح کسب و کار صفر تا صد
نکته مؤثر در نوشتن یک طرح کسب و کار برای راه اندازی رستوران صفر تا صد خوب این است که ساختاری به آن نگاه کنید، نه مانند یک نوشته منظم. به عنوان مثال اگرچه «خلاصه طرح» در ابتدای طرح قرار می گیرد اما برای آنکه دید بهتری و ذهن ساختاریافته تری داشته باشید بهتر است در پایان کار نوشته شود. همینطور بهتر است که «تحلیل SWOT» قبل از «تحلیل بازار رستوران داری» نوشته شود.
طرح رستوران شما باید با توضیحی مختصری در مورد ماهیت رستورانی که می خواهید افتتاح کنید شروع شود. این معرفی در واقع کار مقدمه را انجام خواهد داد. این خلاصه باید به خوبی نوشته شود و در عین حال مختصر و مفید باشد.
خلاصه طرح باید شامل اعلام هدف، شرح ساختار قانونی و مالکیت رستوران و برنامه های توسعه آینده رستوران باشد.
ایران شف
قدم بعدی توضیح ماهیت و ایده کلی رستوران است. باید کاملا شفاف شود که وجه تمایز رستوران شما چیست و چرا موفق خواهد شد. باید برای انتخاب ماهیت و ایده رستوران و اینکه چرا این رستوران موفق خواهد شد، دلایل کافی داشته باشید. همچنین نشان دهد نقشه راه اندازی رستوران برای تبدیل ایده به واقعیت چیست، هزینه های راه اندازی رستوران را مشخص کند و و میزان بازگشت سرمایه را تخمین بزند. زمانی که می خواهید در مورد ماهیت رستوران تصمیم بگیرید باید بتوانید به این سؤال ها پاسخ بدهید:
دورنمای کسب و کار سه جنبه را در بر می گیرد:
الف) طراحی رستوران و نوع سرویس
ب)نمونه منو
ج)تیم مدیریت
مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد نوع غذا ها و منو خواهد بود. با توجه به اینکه مشتریان هدف را انتخاب کرده اید، در این مرحله باید در مورد قیمت گزاری به نتیجه رسیده باشید.
باید قالب و طراحی رستورانتان در طرح کسب و کار ذکر شود. قالب و طراحی باید با ماهیت و ایده رستوران هماهنگ باشد. طراحی داخلی و دکوراسیون، قاشق و چنگال و ظروف، تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، لباس کارکنان و هر آنچه که تصویری از برند رستوران را می سازد باید در این قسمت گنجانده شود. یک گزارش با جزییات کامل در مورد سبک پذیرایی این بخش را کامل خواهد کرد.
منو قلب هر رستوران است. این حقیقت که اگر غذای عالی سرو کنید، رستوران شما قادر خواهد بود در رقابت بازار دوام بیاورد، به صورت عمومی در بین کسانی که خدمات راه اندازی رستوران انجام می دهند، پذیرفته شده است. به همین دلیل آنچه که ارائه می دهید مهمترین جزء طرح کسب و کار خواهد بود.
نمونه منو باید لیست ساده ای از آیتم ها به همراه قیمت باشد. حتی اگر برای اضافه کردن آیتم هایی به منو برنامه دارید، غذاهایی که بعد از افتتاحیه ارائه نخواهید کرد را در نمونه منو لحاظ نکنید. در اکثر مواقع یک آیتم جدید به همین راحتی به منو اضافه نخواهد شد بلکه منو بازنویسی و بهبود خواهد یافت. همچنین در طراحی منو باید در دسترس بودن مواد غذایی هم در نظر گرفته شود. بین غذاهای گران قیمت و ارزان قیمت و همینطور غذاهای سبک و سنگین باید تعادل برقرار شود.
اگرچه سر آشپز باید بتواند در نوآوری و داشتن رسپی های مخصوص مهارت خود را نشان دهد اما از گزینه های محبوب میان مشتریان هدف غافل نشوید. طراحی منو مهم ترین و حساس ترین بخش راه اندازی رستوران است، به همین دلیل پیشنهاد می شود برای این کار حتما از مشاوره متخصصین استفاده کنید.
طرح کسب و کار باید شامل جزییات تیم مدیریت رستوران باشد. این لیست شامل مالک، مدیر رستوران، مدیر سالن، مدیر آشپزخانه، مدیر مالی و سرآشپز خواهد بود. ممکن است بخواهید از همه این نفرات یا بعضی از آن ها استفاده کنید. علاوه بر تعیین کردن نفرات، مسئولیت و وظایف هر فرد هم باید مشخص شود.
راه اندازی رستوران و تحلیل بازار
شما باید قادر باشید مشتریان هدف را بشناسید، قدرت خرید و رفتار مالی آن ها و سایر اطلاعات آماری را بدانید. تحلیل بازار سه جزء اصلی را در بر می گیرد:
الف) بررسی موقعیت مکانی
ب) تحلیل مشتریان هدف
ج) تحلیل رقبا
در صورتی که بدانید مشتریانتان چه توقعاتی دارند و چه اندازی می خواهند هزینه کنند خدمات بهتری ارائه می کنید.
برای موفق شدن در راه اندازی رستوران باید ارتباط منطقی بین محل رستوران، ایده رستوران و مشتریان هدف برقرار باشد. بررسی موقعیت مکانی باید وضعیت بازار در محدوده مورد نظر را توصیف کند. در این بخش موارد زیر را در نظر بگیرید:
باید بدانید چه کسی به رستوران شما می آید، به چه طبقه ای تعلق دارد، عادت های تغذیه ای و خرج کردن آن ها چیست. هدف تحلیل مشتریان اینست که بدانید چه بخشی از جمعیت احتمال بیشتری دارد که به رستوران شما بیایند. در ابتدا باید در مورد این تحقیق کنید که جمعیت اطراف شما از چه طبقه هایی تشکیل شده است. همینطور روش های بازاریابی که مناسب این افراد باشد را برنامه ریزی کنید.
رقابت شدید یکی از بزرگترین چالش های صنعت رستوران داری است. این رقابت می تواند تأثیر مثبتی روی کار شما داشته باشد.همچنین اگر در منطقه رقیبی ندارید ممکن است به این معنی باشد که هیچکدام از رقبایتان نتوانسته اند در بازار آن منطقه دوام بیاورند.
باید رستوران هایی با ماهیت مشابه را شناسایی و لیست آن ها را در طرح کسب و کار داشته باشید. بعد از شناسایی رقبا باید تحقیقات را در این محورها پیگیری کرد:
راه اندازی رستوران و تحلیل SWOT
در این بخش باید نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت های (Strength, Weakness, Opportunity, and Threats) خود را دسته بندی کنید. این تحلیل به شما کمک می کند فاکتورهای داخلی و خارجی که عملکرد و آینده رستوران شما را تحت تأثیر قرار می دهند بشناسید.
الف) نقاط قوت ویژگی های مثبتی هستند که می توانند منجر به رشد رستوران شما شوند. دلایل اینکه رستوران شما موفق خواهد بود و می تواند شامل مواردی مانند ویژگی منحصر به فرد رستوران، قیمت های رقابتی، موقعیت مکانی ممتاز، سرویس سریع و … باشد.
ب) ضعف ها ویژگی های منفی هستند که می توانند منجر به کند شدن رشد رستوران شما شوند. شناسایی این نقاط ضعف برای رفع آن ها و همینطور مقابله با مشکلاتی که ممکن است بعد از راه اندازی رستوران از طریق آن ها به وجود بیاید ضروری است.
ج) فرصت ها جریان ها و مدهایی هستند که وارد بازار می شوند و هنوز کسی آن ها را به کار نگرفته است. به کارگرفتن به موقع و سرمایه گزاری مناسب روی این فرصت ها می تواند رستوران شما را به یک مرحله بالاتر برساند. جاهای خالی بازار موجود و راه های بهره بردن از آن ها را شناسایی کنید.
د) تهدید ها چیزهایی هستند که می توانند به کسب و کار رستوران شما آسیب بزنند. عوامل خارجی هستند که شما کنترلی روی آن ها ندارید اما ممکن است کار شما را مختل کند. از افتتاح یک رستوران جدید تا نایاب شدن ناگهانی یکی از مواد اولیه می تواند در این لیست جا بگیرد. بهترین راهبرد این است که آن ها را بشناسید و آمادگی مقابله با آن ها را داشته باشید.
راه اندازی رستوران و نقشه عملکرد
نقشه عملکرد ساز و کار رستوران طی یک روز کاری را مشخص می کند و شامل بخش های زیر است:
راه اندازی رستوران چالش دیگری هم دارد. مسأله ای که بعد از پیدا کردن مکان مورد نظر و طراحی معماری و دکوراسیون با آن مواجه می شوید استخدام نفرات مناسب برای کارهای رستوران است. مد نظر داشته باشید که رستوران یک تجارت مبتنی بر نیروی کار است. تیم شما ستون فقرات رستوران هستند و باید با بیشترین دقت به آن ها بپردازید.
طرح کسب و کار باید شامل نکاتی از جمله تعداد کارکنان مورد نیاز در هر بخش عملیاتی مانند آشپزخانه، واحد آماده سازی، نظافت، سرویس سالن و … باشد. همچنین پروسه کامل استخدام نیرو، شرح وظایف هر شغل و دستورالعمل آموزش ذکر شود.
در حالت عمومی به کارکنان زیر نیاز خواهید داشت:
برای رقم زدن بهترین تجربه برای مشتریان ضروری است که نوع سرویس و خدمات را از قبل بدانید و در طرح کسب و کار ذکر کنید. آیا می خواهید سلف سرویس داشته باشید؟ غذا را در ظروف معمول با قیمت مشخص سرو کنید؟ یا سرویس های مجلل خواهید داشت و سر میز غذا را سرو خواهید کرد؟ باید براساس نوع رستورانی که دارید در مورد سرویس دهی تصمیم بگیرید و بر اساس آن معیارهای جذب نفرات و برنامه های آموزشی آن ها طرح ریزی شود.
راه اندازی رستوران و تحلیل مالی
زمانی که دارید طرح کسب و کار را تهیه می کنید مهم ترین نکته در بخش تحلیل مالی واقع گرا بودن است. باید وضعیت مالی سرمایه گزار یا مالک رستوران و گردش مالی معمول مشخص شود. مالک باید از تمامی گردش های مالی (ورودی و خروجی) و بدهی و سرمایه باخبر باشد. در ابتدای راه اندازی رستوران میزان درآمد پایین است و باید با احتیاط عمل کنید. مهم است که هرچه سریعتر به نقطه سر به سری و سوددهی برسید. این بخش طرح کسب و کار شامل گزارش گردش مالی، پیش بینی درآمد و آنالیز هزینه است.
در واقع نقشه مالی رستوران است و نه تنها نشان می دهد که از کجا پول وارد سیستم شده و به کجا رفته است، بلکه برای برنامه ریزی برای آینده رستوران حیاتی است.
این بخش بودجه سرمایه گزار یا مالک را مشخص و تعیین می کند که برای راه اندازی رستوران صفر تا صد تا چه اندازه می خواهید سرمایه گزاری کنید. همچنین شامل احتمالات قابل وقوع و کمک هزینه هایی مانند وام و شریک جدید خواهد بود.
بعد از آنکه میزان سرمایه و محل کسب آن مشخص شد باید آن را به هزینه های عملیاتی، هزینه های ثابت، بازاریابی و … تخصیص دهید. همچنین باید مشخص شود سرمایه گزار یا مالک تا چه زمانی از پروژه حمایت می کند و چه زمانی به نقطه سر به سری می رسد. جدای از این موارد منابعی را هم برای هزینه های دیده نشده و اتفاقات پیش بینی نشده در نظر می گیرد.
هزینه های سرمایه ای و هزینه های عملیاتی جزییاتی محل مصرف منابع مالی را نشان می دهد.
صنعت رستوران داری هر روز رقابت شدیدتری را تجربه می کند. بازاریابی مناسب با استراتژی صحیح می تواند شما را در این رقابت حفظ کند. شما باید تصویر واضحی از روش های بازاریابی داشته باشید و همواره بخشی از درآمد خود را صرف تبلیغات بازاریابی کنید. نکته قابل توجه این است که با شروع مراحل راه اندازی رستوران باید بازاریابی را شروع کنید و منتظر افتتاحیه نمانید.
راه اندازی رستوران بهتر است در ابتدا به صورت آزمایشی انجام شود و زمان کافی برای یافتن مشکلات و کمبودها و رفع آن ها به دست آورید. برای افتتاحیه رسمی باید از تمامی افراد شناخته شده صنعت رستوران داری و همینطور افرادی مانند تسترها، فودبلاگرها، بازیگران، ورزشکاران و … دعوت کنید.
با توجه به استراتژی بازاریابی که در نظر گرفته اید، ویژگی های رستوران را تعریف کنید و منحصر به فرد بودن را نمایش دهید. استراتژی بازاریابی باید براساس تغییرات و ترندهای صنعت رستوران داری تنظیم شوند. در نهایت هدف این بازاریابی باید افزایش قابل توجه مشتریان ورودی و در عین حال حفظ و گسترش برند رستوران باشد.
ب-1) بازاریابی آنلاین
راه اندازی رستوران و بازاریابی آنلاین
مقاله مرتبط:
ب-2) بازاریابی آفلاین
جدا از بازاریابی آنلاین باید در فضای واقعی و به ویژه در همسایگی محل کسب و کارتان هم حضور داشته باشید و دیده شوید. روش های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:
راه اندازی رستوران چالش های زیادی دارد که یکی از آن ها سرویس دهی به ذائقه ها و عادات غذایی مختلف و متغیر است. درک تغییرات و تفاوت های رفتار های مشتریان، ذائقه و عادات غذایی برای ارائه سرویس بهتر ضروری است. قبل از مراجعه مشتریان به رستوران باید بدانید که چگونه اطلاعات آن ها را جمع آوری کنید و برای رونق کسب و کارتان استفاده کنید. نحوه کسب اطلاعات و چگونگی تحلیل اطلاعات باید در طرح کسب و کار ذکر شود.
نرم افزار و امکاناتی که برای این کار انتخاب می کنید باید کاملا بر روی حفظ مشتریان و افزایش فروش متمرکز باشد. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان اطلاعات را جهت ایجاد یک پایگاه داده در چهار جنبه جمع آوری می کند:
اهمیت طراحی رستوران در جذب مشتری -شرکت ایران شف راه اندازی رستوران 100 تا 0
فست فودها، رستوران ها ،کافه ها، کافه قنادی ها، فود کورت ها، کافی شاپ ها و مراکز فعال در صنعت غذا و رستوران با استفاده از موقعیت مکانی، قیمت ها و تبلیغات با یکدیگر به رقابت می پردازند در حالی که کمتر از طراحی داخلی در رقابت بهره میبرند. اکثرا این را نمی دانند اما طراحی داخلی رستوران بر روانشناسی مشتری تاثیر می گذارد .به طوری که روی مقدار سفارش آنها و مدت زمانی که در رستوران می گذرانند تاثیر می گذارد. مبلمان، نورپردازی، موسیقی و معماری همگی از عوامل تشکیل دهنده طراحی داخلی یک رستوران می باشند.
ایران شف مرکز تخصصی راه اندازی رستوران 100 تا 0
در اینجا می خواهیم به شما کمک کنیم که چگونه می توانید با استفاده از طراحی داخلی و ایده هایی که بکار می گیرید بر روانشناسی مشتری تاثیر بگذارید.
ایران شف : اهمیت طراحی داخلی در رستوران ها
طراحی داخلی رستوران باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی رستوران شما باشد. زیرا دکوراسیون رستوران شما برای برند شدن نام رستورانتان بسیار مهم خواهد بود. طراحی داخلی رستوران اولین چیزی است که مشتری شما در هنگام ورود متوجه آن می شود.بنابراین نمیتوان اهمیت طراحی داخلی را در نظر نگرفت.
برآورد هزینه رستوران صفر تا صد قبل از راه اندازی با شرکت ایران شف
البته متراژ 500 متر به بالا این هزینه را دارد.